در سفر 3 روزه اعضای کمیسیون امنیت ملی به خوزستان بررسی شد؛

مسائل امنیتی،مشکلات زندان‌ها و کم و کاستی‌های مرزی


یزدفردا "سرویس خبر "کشوری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بررسی مسائل امنیتی، مشکلات زندان‌ها و کم و کاستی‌های نیروهای مرزی استان خوزستان در سفر اخیر اعضای این کمیسیون به این استان خبرداد.


"اسماعیل کوثری"در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت،در تشریح جزئیات سفر تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به خوزستان،گفت: این سفر سه روزه که از عصر روز سه شنبه آغاز و تا پایان روز پنج شنبه به طول انجامید به منظور بازدید از مناطق مرزی و بررسی مسایل امنیتی و مشکلات زندان های استان خوزستان انجام شد.


نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با اعلام اینکه دربدو ورود اعضای کمیسیون امنیت ملی به اهواز،جلسه‌ای با حضور استاندار و شورای تامین استان خوزستان برگزار شد،افزود:در این جلسه مسائل مربوط به امنیت استان به بحث گذاشته شد.


کوثری همچنین از تشکیل جلسه‌ای در صبح روز چهارشنبه با آیت الله جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان خبرداد و گفت: در این جلسه نماینده رهبری در استان مطالبی را در موضوعات مختلف برای اعضای کمیسیون مطرح کردند.


نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در تشریح جزئیات ادامه برنامه‌های اعضای این کمیسیون به خوزستان، از بازدید مرز شلمچه و آبادان از راه خشکی و آبی خبرداد و افزود: در این سفر همچنین اعضای کمیسیون امنیت ملی از زندان‌های آبادان و اهواز بازدید و در جلسه‌ای با مسئولان این زندان‌ها مسائل و مشکلات آنها را بررسی کردند.


وی دیدار با مسئولان دانشگاهی استان را از دیگر برنامه های روز دوم سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به خوزستان اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: در روز پنج شنبه نیز اعضای این کمیسیون به شهرستان دشت آزادگان رفته و جلسه‌ای را در بخشداری بستان برای بررسی مسائل و مشکلات این منطقه برگزار کردند.


کوثری حضور در بازاچه مرزی چزابه و جلسه با مسئولان عراقی را از دیگر برنامه‌های کمیسیون امنیت ملی در روز پنج شنبه عنوان کرد و افزود: این جلسه با مقامات عراقی به منظور هماهنگی بیشتر مرزی انجام شد.


نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بازدید از مناطق مرزی طلائیه و هورالعظیم را از دیگر برنامه‌های این کمیسیون در روز آخر سفر به خوزستان اعلام کرد و گفت: پس از پایان بازدیدها، اعضای کمیسیون امنیت ملی به همراه برخی نمایندگان خوزستان در مجلس برای جمع بندی موضوعات، دوباره جلسه‌ای با شورای تامین استان برگزار کرده و ضمن بررسی مسائل و مشکلات موجود در منطقه، مقرر شد که جلسه‌ای مخصوصا برای رفع مشکلات زندان‌های استان، رفع کم و کاستی های نیروهای مرزی و بالا بردن امنیت پایدارمنطقه با مقامات بالاتر در تهران تشکیل شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا